February 2012 | FA Beauty

Monday, 27 February 2012

Rahsia Kecantikan Artis Korea Yang Perlu Anda Tahu


Rahsia Kecantikan Artis Korea Yang Perlu Anda Tahu | Wanita Korea boleh dikatakan wanita yang mempunyai kulit putih mulus, rambut yang didandan rapi selain menitikberatkan berat dan bentuk tubuh mereka.

Lupakan seketika sisi negatif berkaitan dengan kecantikan wanita Korea yang sering disifatkan kecantikan hasil ‘pisau bedah’, di sini kami ingin berkongsi tip atau amalan kecantikan selebriti terkenal Korea yang mudah dan tidak perlu mengeluarkan belanja yang besar.

GO HYUN JUNG

Pemakanan
- Menghindar dari mengambil sebarang makanan bergaram dan pedas demi memastikan kulit sentiasa bersih – Menggemari limau gedang (grapefruit) kerana ia dapat membantunya menahan lapar.
Penjagaan kulit
- Sentiasa memastikan tangan dalam keadaan bersih sebelum memakai sebarang alat solek atau produk penjagaan kulit. – Ketika mencuci wajah anda, campurkan pencuci wajah (foaming) dengan air suam dan pastikan ia berbuih sama saiz seperti sebiji telur. Mula dari belakang telinga kemudian ke bahagian dagu seterusnya ke bahagian tengah wajah anda. – Wajah yang bermasalah boleh dirawat dengan membasuh bahagian yang terjejas dengan air garam bagi memastikan kawasan tersebut disanitasikan dan mencegah ia dari semakin teruk.

Song Hye Kyo
Jelitawan yang ini mulai terkenal seantero dunia selepas dia membintangi drama korea “Auntumn In My Heart” yang popular pada tahun 2000. Semenjak itu dia menjadi siulan bukan sahaja kerana bakatnya bahkan dia dicanang antara satu-satunya selebriti Korea yang memiliki kecantikan tulen tanpa pertolongan pakar bedah. Berikut adalah amalan kecantikan Song Hye Kyo.

Pemakanan
- Mengelak memakan sebarang makanan berasakan cokelat, kola, dan makanan ringan. Sebaliknya dia memakan buah-buahan, sayur-sayuran dan telur dalam kuantiti minima.
Rawatan Wajah
- Dia mengamalkan masker buatan sendiri yang berasaskan campuran putih telur dan madu untuk memastikan kulit wajahnya sentiasa cerah. Jika anda ingin mencuba, sila pakai sebelum tidur dan tanggalkannya setelah ia kering. Jangan biarkan ia semalaman kerana takut keesokan harinya masker anda berubah kepada campuran tiga bahan, putih telur + madu + semut! – Membasuh wajahnya menggunakan susu segar. – Untuk memastikan wajah nan jelitanya itu sentiasa berbentuk ‘V’, Song akan mengurut wajahnya menggunakan ketulan ais kiub.

Suzy Bae (Ahli kumpulan Miss A) 

Amalan kecantikan Suzy sangat menarik kerana dia mengamalkan kaedah rahsia iaitu ’424′. Kaedah ini dilakukan selama empat minit dan fokus kepada jerawat. Langkah seterusnya memerlukan masa selama dua minit iaitu mencuci wajah menggunakan buih sabun. Sebaik sahaja sabun pencuci wajah anda berbuih, cuci wajah anda dengan lembut menggunakan buih tadi dan bilas. Langkah terakhir, adalah mencuci wajah selama empat minit. Selepas membilas wajah anda dengan air bersuhu suam, selesaikannya dengan mencuci wajah anda dengan air sejuk selama empat minit agar bagi mengecutkan pori-pori yang ‘besar’ di wajah anda.

Suzy turut menasihatkan agar elakkan dari terus mengeringkan wajah anda sejurus selepas membersihkan wajah. Sebaliknya tepuk perlahan lembapan pada wajah selepas dibersihkan untuk menyerap air.

Song Joong Ki
Aktor yang terkenal menerusi program realiti “Running Man” ini mengakui hanya memakan sebiji epal dan meminum yogurt setiap hari demi memastikan kulitnya sentiasa sihat. SJK turut menitikberatkan kecergasan stamina kerana merasakan ia memainkan peranan penting dalam kesihatan kulit.

Yoon Mi Rae
Amalan kecantikannya sangat mudah dan jimat dan sama seperti yang diamalkan oleh isteri aktor Hollywood, Orlando Bloom supermodel Miranda Kerr iaitu menggunakan minyak kelapa. Yoon lebih menggemari produk asli dan minyak kelapa adalah minyak yang kaya dengan pelbagai sumber vitamin dan mineral.

Goo Hara (ahli kumpulan Kara) 
Berada dalam kumpulan wanita sensasi memerlukannya sentiasa kekal sihat dan ramping. Justeru Goo Hara menyarankan wanita di luar sana agar mengamalkan jus kecantikannya yang mengandungi campuran pisang, kacang badam, beri, walnut dan susu. Campuran jus segar ini sarat dengan enzim yang baik untuk kesihatan dalaman anda selain membantu meransangkan metabolisma. Kacang badam dan walnut pula mengandungi minyak baik yang berguna kepada kulit agar kekal cantik.

Saturday, 11 February 2012

Top 10 Makanan yang Mengandungi Banyak Kalori


Top 10 Makanan yang Mengandungi Banyak Kalori | Kalori adalah unit asas tenaga yang terdapat dalam semua makanan dan perlu untuk mengekalkan fungsi penting badan atau basil kadar metabolik. Jumlah kalori seseorang perlu bergantung kepada faktor-faktor seperti umur, jantina mereka, dan jisim otot tanpa lemak. Makan terlalu sedikit kalori untuk tempoh yang lama menyebabkan seseorang menjadi berat badan (per BMI) membawa kepada atrofi otot, lemah imuniti, dan akhirnya, kegagalan organ. Sebaliknya, makan terlalu banyak kalori menyebabkan seseorang untuk menjadi berat badan berlebihan dan obes, meningkatkan peluang mereka penyakit jantung, kencing manis jenis II, dan kanser. Jumlah kalori seseorang perlu bergantung kepada umur, jantina, tahap aktiviti, dan jisim otot. DV untuk kalori adalah 2000 kalori. Berikut adalah senarai 10 makanan teratas dengan ketumpatan kalori tertinggi, jika anda sedang mencari untuk mendapatkan berat badan, juga melihat bahagian pada makanan berkalori kaya disyorkan untuk berat badan dan pilih bahagian hidangan untuk makan lebih banyak kalori.

top 10 makanan yang mengandungi banyak kalori 

Top 10 Makanan yang Mengandungi Banyak Kalori

# 1: Lemak Haiwan (Lemak babi, Tallow, Minyak Ikan) * Hadkan
Yang tinggi dalam lemak tepu dan penggunaan kolesterol dan rendah dalam segala-galanya, lemak haiwan adalah yang terbaik dikurangkan serta digunakan sebagai perasa pada kebanyakan. lemak binatang, lemak babi, minyak ikan semua bahagian atas senarai menyediakan 902 kalori (45% DV) bagi setiap 100 gram hidangan. Itu adalah 1849 kalori setiap cawan, 117 kalori setiap sudu besar, dan 45 kalori setiap sudu. Butter mengandungi sedikit kurang kalori dengan 876 kalori per 100 gram hidangan atau 44% DV.

# 2: Minyak Sayuran (kacang soya, kacang, Palm, zaitun) * Hadkan
Lemak sayuran yang ditapis tidak ketinggalan jauh di belakang lemak haiwan. Cuba memilih minyak seperti canola dan zaitun yang tidak hidrogenasi, dan yang tidak mengandungi lemak trans yang berbahaya. Minyak sayuran memberi 884 kalori (44% DV) setiap 100 gram hidangan, 1927 kalori setiap cawan, 124 kalori setiap sudu besar, dan 44 kalori setiap sudu.

# 3: Kacang dan Benih (Macadamia dan Bijan) * Disyorkan
Makan dengan vitamin, mineral, dan lemak jantung yang sihat dan serat, kacang dan benih adalah makanan ringan yang hebat, terutamanya jika mereka kering tanpa salt panggang. Mereka, bagaimanapun, kalori yang sangat tinggi, pilinuts mempunyai paling dengan 719 kalori (36% DV) bagi setiap 100 gram hidangan. Mereka diikuti oleh kacang macadamia (718 kalori), dan pecans (715 kalori). Kebanyakan kacang dan benih memberi sekitar 948 kalori setiap cawan, dan 200 kalori per auns.

# 4: kuah salad * Elakkan
Biasanya penuh dengan lemak dan minyak yang teratas senarai ini, kuah salad telah memperoleh reputasi yang buruk dengan pelaku diet yang cuba untuk mengurangkan berat badan dengan memakan salad. Jumlah kalori dalam kuah bergantung kepada berapa banyak minyak dan gula ditambah apabila mereka dibuat. Kuah Mudah dibuat cuka dan herba hampir tidak mempunyai sebarang kalori pada semua. Salad dressing dengan kalori yang paling Perancis dengan 631 kalori (26% DV) setiap hidangan 100g yang 88 kalori setiap sudu besar. Lain-lain kuah berkalori tinggi termasuk Caesar, Ranch, dan Keju Biru.

# 5: Mentega Kacang * Disyorkan
Penyebaran ruji makan tengah hari adalah nombor 5 makanan untuk kalori. 100 gram akan menyediakan 588 kalori atau 29% daripada DV. Itu adalah 1517 kalori setiap cawan atau 94 kalori setiap sudu.

# 6: Makanan Ringan (Makanan ringan dan gula-gula) * Elakkan
Antara makanan ringan dari bar gula-gula, kacang dan gula-gula rapuh. Ia datang dalam bentuk borang dan banyak, tetapi kita semua tahu apa yang ia dan bagaimana buruk ia membuatkan kita berasa selepas kita telah selesai makan. Ringan kebanyakan makanan akan membawa sekitar 560 kalori (28% DV) setiap 100 gram hidangan. Bar gula-gula memberi sekitar 260 kalori, dan satu 8 auns beg sedutan keju berasaskan tersemperit boleh pek 1269 kalori, lebih daripada separuh kalori untuk hari anda!

# 7: Coklat Gelap * Disyorkan
Coklat gelap adalah nutrien dan makanan antioksidan yang dibungkus yang berbaloi kalori dan terbaik dimakan secara sederhana. Seratus gram coklat penaik tulen akan menyediakan 501 kalori (25% DV). Itu adalah 661 kalori dalam cawan parut, dan 145 kalori dalam persegi 29 gram.

# 8: Keju *Hadkan
Satu sumber vegetarian protein, dan juga merupakan sumber kalsium yang baik, keju adalah tambahan lazat kepada kebanyakan hidangan apa-apa. The Brunost Norway atau Gjetost mempunyai kalori paling dengan 466 (23% DV) bagi setiap 100 gram hidangan, atau 130 kalori per oz. Lain-lain keju berkalori tinggi termasuk keju keras seperti Parmesan.

# 9: Makanan goreng * Elakkan
Makanan goreng dimakan dalam hidangan yang besar dan juga menggabungkan minyak yang teratas senarai ini. Makanan segera ayam goreng mendahului senarai di 463 kalori (23% DV) per 100 gram berkhidmat, ~ 230 kalori per strip. Makanan lain yang tinggi dalam senarai itu adalah cincin bawang pada 407 kalori per 100 gram (~ 30 kalori per cincin) dan makanan segera kentang goreng di 373 kalori per 100 gram atau 573 kalori setiap hidangan besar.

# 10: Daging Diproses (Sosej dan pate) * Hadkan
Biasanya yang tinggi dalam lemak haiwan serta vitamin dari organ-organ dalaman mereka, ini daging yang diproses juga tinggi kalori. Foir Gras, Pate dibuat dari hati angsa, mempunyai kalori paling dengan 462 (23% DV) kalori per 100 gram hidangan, atau 60 kalori setiap sudu besar. Dari segi sosej, 'chorizo' Sepanyol mempunyai yang paling dengan 455 kalori per 100 gram atau 273 kalori setiap 4 pautan inci.

Friday, 3 February 2012

Cara Buang Lemak di Perut dengan Cepat dan Mudah


Cara Buang Lemak di Perut dengan Cepat dan Mudah | Lebih mudah untuk menambahkan berat badan daripada untuk mengurangkan berat badan. Walaupun Arah aliran pemakanan datang dan pergi, masih ada hanya satu cara untuk membuang lemak perut yang berlebihan. Cukup dengan diet trend untuk beberapa minggu atau bulan sangat baik boleh membantu anda untuk mengurangkan berat badan, tetapi dalam semua kemungkinan anda akan kembali ke tabiat lama anda dan saiz pinggang lama anda dalam masa yang singkat. Menurut AS Tentera Udara Staf Sarjan. Lisa Reed, pemimpin skuadron latihan fizikal, berat badan memerlukan lebih daripada membuang karbohidrat untuk beberapa minggu - ia memerlukan perubahan gaya hidup.


Cara Buang Lemak di Perut dengan Cepat dan Mudah 

Cara Buang Lemak di Perut dengan Cepat dan Mudah

  1. Kurangkan soda dan gantikan ia dengan air. Jika anda benar-benar tidak boleh hidup tanpa pop anda, hadkan diri anda kepada satu hari. Air minuman akan membantu badan anda untuk mencerna makanan anda dengan lebih baik dan cepat, serta memastikan anda terhidrat dan segar.

  2. Makan. Diet kebuluran hanya melemahkan dan meninggalkan anda keinginan makanan keperluan badan anda. Di samping itu, badan anda akan mula menyimpan lemak jika ia difikirkan anda kelaparan. Staf Sarjan. Reed menyarankan tentera beliau untuk makan enam hidangan kecil setiap hari.

  3. Mulakan setiap pagi dengan sarapan. Makan bijirin dengan susu skim atau oatmeal dengan yogurt ringan dan sekeping buah-buahan. Keesokan harinya makan telur, dua keping roti bakar dan sekeping buah-buahan. Ganti supaya badan anda tidak mendapat dibakar keluar. Makan sayur-sayuran mentah untuk makanan ringan.

  4. Makan sandwich tuna atau ayam belanda di atas roti rendah kalori dengan cawan lobak mentah atau salad kecil dengan berpakaian cahaya.

  5. Amalkan ayam, ayam belanda atau ikan untuk makan malam. Makan kentang atau cawan beras dan sayur-sayuran kukus. Benarkan diri anda satu sudu beberapa lemak setiap hari. Dengan membenarkan diri anda untuk makan lemak yang anda inginkan, anda akan menjadi kurang berkemungkinan mempunyai detik-detik yang lemah di mana anda makan segala-galanya di sisi.

  6. Bersenam lima hari seminggu. Melakukan kardio, seperti berlari, boleh membakar lemak badan cepat, terutamanya apabila anda mengekalkan tabiat pemakanan sihat. Adakah kardio tiga hari seminggu dan latihan kekuatan dua hari. Lama crunches dan duduk-up adalah latihan hebat untuk Tummies mendatar dan perut membuang lemak. Satu lagi latihan yang akan membakar lemak perut adalah twist Rusia. Duduk, dan kemudian perlahan-lahan meningkatkan kaki anda dari lantai supaya anda mengimbangi pada tulang ekor anda dengan belakang anda dan kaki masing-masing pada sudut 45 darjah. Kancing tangan anda di hadapan anda. Perlahan-lahan bergerak tangan anda ke belakang dan sebagainya kepada kedua-dua belah badan anda, menyentuh lantai sama ada di sebelah anda. Adakah 40 pada mulanya, kemudian bekerja cara anda sehingga 60. Lemak akan cair dan nada abs anda semua pada masa yang sama.

  7. Mengekalkan regimen senaman sehingga anda telah bertemu dengan matlamat anda, Kemudian, mengurangkan kepada tiga hari seminggu untuk mengekalkan angka anda yang baru dan sihat. Staf Sarjan. Program Reed telah membantu banyak juruterbang memenuhi matlamat berat badan peribadi mereka.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Daisypath - Friendship