November 2012 | FA Beauty

Tuesday, 13 November 2012

Kenapa Pengambilan Vitamin C Saya Tidak Memberi Kesan?


Kenapa Pengambilan Vitamin C Saya Tidak Memberi Kesan? | Mungkin ramai yang mempunyai soalan seperti ini, ya memang ramai yang sering bertanya saya dah mengamalkan Vitamin C, Organik lagi yang 1000mg pulak tu tapi dah dekat 1 bulan makan tak de apa-apa kesan pun? Punya la gempak iklan makan 2 minggu dah nampak kesan tapi aku dah dekat sebulan habuk pun tak de.

Ok mungkin itu yang sering berlaku pada anda yang ada mengamalkan pengambilan vitamin c dan jugak vitamin2 lain. Tapi kenapa tak ada perubahan? Baiklah, setiap orang mempunyai keupayaan berbeza untuk menyerap semua vitamin c yang kita ambil. Keupayaan sistem tubuh kita untuk menggunakan vitamin c sepenuhnya juga berbeza. Ada faktor kenapa berlaku begitu, tapi bukan itu yang kita ingin bincangkan.



Jadi macam mana nak atasi masalah ini? sebab saya tak nak duit saya sia-sia beli vitamin c organik 1000mg mahal2. Sebelum kita ke cara penyelesaian saya nak terangkan sedikit kenapa vitamin tidak boleh diserap sepenuhnya oleh tubuh. Okay, tubuh kita memerlukan bahan-bahan tertentu untuk menyerap segala vitamin dan mineral dari apa yang kita ambil. Disebabkan kekurangan bahan tersebut maka segala vitamin dan mineral tidak dapat di serap sempurna menyebabkan vitamin yang kita ambil dibuang sia-sia.

Tahukah anda tentang satu produk  Virgin Coconut Oil (VCO) Softgel Capsule dari Catalyst? Ya, produk ini mempunyai bahan-bahan tertentu tadi yang membantu penyerapan Vitamin C yang anda ambil dengan berkesan! Fungsi dan khasiat Vitamin C akan anda perolehi sepenuhnya dengan pengambilan VCO ini. Antara Fungsi dan Khasiat VCO yang lain ialah:




KECANTIKAN LUARAN
  • membantu megurangkan berat badan dengan meningkatkan angka metabolik
  • menghasilkan tenaga segera
  • jika disapu, ia membantu membentuk hambatan kimia pada kulit untuk mengurangkan infeksi, mencegah garis-garis halus
  • mengurangkan gejala psoriasis, eksim dan dematitis
  • melembut dan mengurangkan kekeringan dan kekenduran kulit serta memberi perlindungan dari sinaran ultraviolet
KESIHATAN DALAMAN
  • meningkatkan tenaga dan daya tahan fizikal dan mental
  • memperbaiki pencernaan dan penyerapan vitamin2 dan asid amino
  • melancarkan sekresi insulin dan pengaliran glukosa darah serta mengurangkan risiko diabetis
  • mengurangkan stress pada pankreas dan sistem2 enzim dlm tubuh
  • meningkatkan penyerapan kalsium dan magnesium utk tulang dan gigi yg kuat. Ia juga melindungi diri dari serangan osteoprosis
  • mencegah risiko sakit jantung
  • mencegah atherosclerosis dan strok serta membantu menurunkan tekanan darah tinggi
MENINGKATKAN DAYA TUBUH BADAN
  • membantu fungsi sistem daya tahan pada tubuh, melindungi tubuh dari kanser payudara, kanser colon dan kanser rahim
  • berfungsi sebagai antioksidan, mengurangkan radang kronis
  • melindungi tubuh dari radikal bebas yang meningkatkan tahap penuaan dan penyakit degeneratif
  • meredakan gejala2 yg dihubungkan dgn pembesaran prostate
  • mengurangkan tekanan epileptis dan membantu melindungi tubuh dari penyakit ginjal dan infeksi pundi kencing
  • membantu mencegah sakit liver dan memiliki kandungan kalori yg lebih rendah berbanding lemak2 yg lain
MEMBUNUH VIRUS, BAKTERIA & KULAT
  • membunuh virus yg menyebabkan mononucleosis, influenza, hepatitis c, cacar air & herpes
  • membunuh bakteria yg menyebabkan pneumonia, sakit telinga, infeksi kerongkong, gigi berlubang, keracunan makanan, infeksi saluran kencing, meningitis & gonorrhea
  • membunuh kulat yg menyebabkan candida, jock itch, kadas & infeksi yg lain
  • membunuh cacing pita, lice, giarda & parasit
KESAN SEGERA PENGAMBILAN VCO:
melegakan pernafasan
-mencairkan kahak dan membersihkan laluan pernafasan dan kerongkong

pembuangan air besar dan kecil
- menyelesaikan masalah sembelit dan kencing tidak lawas serta membuang toksin melalui najis

meningkatkan kadar metabolisma pada seluruh sel tubuh
-minyak kelapa dara diserap terus sebagai komponen tenaga dalam badan-badan akan terasa lebih bertenaga

memusnah organisma perosak
-seperti virus, bakteria, kulat dan ptotozoa(cacing) yang terdapat dlm usus kecil dan besar. jadi penghadaman mencapai tahap maksima

mengurangkan keadaan mudah lapar
-bila penghadaman mencapai tahap maksima, tubuh mendapat lebih khasiat dan tenaga. oleh itu berat badan terkawal-tidak perlu makan banyak dan kerap

mengurangkan kandungan lemak badan
-berat badan turun mengikut kesesuaian tubuh badan seseorang

mengurangkan risiko serangan sakit jantung dan darah tinggi
-mengelakkan terbentuknya plak pada saluran darah terutama saluran yang berhubungan dengan jantung

mempercepatkan penggantian sel-sel mati dengan yang baru
-mengembalikan keanjalan dan kelembutan kulit

Jadi sekiranya anda berminat untuk mencuba VCO ini bolehlah ke website ini VCO Softgel Capsule atau hubungi kami melalui Facebook: http://fb.me/produknatural99 atau SMS ke 013-3602863

Kami juga menjual Vitamin C Organik 1000mg dengan harga RM40 untuk 30biji. Harga termasuk postage!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Daisypath - Friendship