Cara nak bagi Ayam Goreng Wangi dan Sedap | FA Beauty

Monday, 1 October 2012

Cara nak bagi Ayam Goreng Wangi dan Sedap

Cara nak bagi Ayam Goreng Wangi dan Sedap | Ayam goreng memang kegemaran ramai especially budak-budak. Ye lah kalau hari-hari nak makan KFc mau kopak jugak duit. So ada cara mudah nak hasilkan ayam goreng sedap dan wangi macam ala2 KFC.

Jom!! korang boleh buat sendiri ayam goreng yang sedap dan wangi menarik selera makan. Jom sedia nak copy?



  1. Bersihkan ayam yang telah dipotong. Ikut la nak potong macam mana pun.
  2. Ambil sedikit halia, kunyit hidup (nak guna serbuk pun boleh tapi kunyit hidup lagi kaww), serai, bawang   putih dan garam.
  3. Tumbuk semua bahan tadi hingga lumat then lumurkan pada ayam. Perapkan ayam seketika.
  4. Lepas tu macam biasa, goreng guna minyak yang panas.
  5. Siap untuk melantak!!
Ok itu saja..mudah dan simple. Tak de la sebijik macam kfc tapi ok lah up sikit selera boleh makan dengan nasi panas2 or makan begitu saja.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Daisypath - Friendship