Top 10 Makanan yang Mengandungi Banyak Kalori | FA Beauty

Saturday, 11 February 2012

Top 10 Makanan yang Mengandungi Banyak Kalori


Top 10 Makanan yang Mengandungi Banyak Kalori | Kalori adalah unit asas tenaga yang terdapat dalam semua makanan dan perlu untuk mengekalkan fungsi penting badan atau basil kadar metabolik. Jumlah kalori seseorang perlu bergantung kepada faktor-faktor seperti umur, jantina mereka, dan jisim otot tanpa lemak. Makan terlalu sedikit kalori untuk tempoh yang lama menyebabkan seseorang menjadi berat badan (per BMI) membawa kepada atrofi otot, lemah imuniti, dan akhirnya, kegagalan organ. Sebaliknya, makan terlalu banyak kalori menyebabkan seseorang untuk menjadi berat badan berlebihan dan obes, meningkatkan peluang mereka penyakit jantung, kencing manis jenis II, dan kanser. Jumlah kalori seseorang perlu bergantung kepada umur, jantina, tahap aktiviti, dan jisim otot. DV untuk kalori adalah 2000 kalori. Berikut adalah senarai 10 makanan teratas dengan ketumpatan kalori tertinggi, jika anda sedang mencari untuk mendapatkan berat badan, juga melihat bahagian pada makanan berkalori kaya disyorkan untuk berat badan dan pilih bahagian hidangan untuk makan lebih banyak kalori.

top 10 makanan yang mengandungi banyak kalori 

Top 10 Makanan yang Mengandungi Banyak Kalori

# 1: Lemak Haiwan (Lemak babi, Tallow, Minyak Ikan) * Hadkan
Yang tinggi dalam lemak tepu dan penggunaan kolesterol dan rendah dalam segala-galanya, lemak haiwan adalah yang terbaik dikurangkan serta digunakan sebagai perasa pada kebanyakan. lemak binatang, lemak babi, minyak ikan semua bahagian atas senarai menyediakan 902 kalori (45% DV) bagi setiap 100 gram hidangan. Itu adalah 1849 kalori setiap cawan, 117 kalori setiap sudu besar, dan 45 kalori setiap sudu. Butter mengandungi sedikit kurang kalori dengan 876 kalori per 100 gram hidangan atau 44% DV.

# 2: Minyak Sayuran (kacang soya, kacang, Palm, zaitun) * Hadkan
Lemak sayuran yang ditapis tidak ketinggalan jauh di belakang lemak haiwan. Cuba memilih minyak seperti canola dan zaitun yang tidak hidrogenasi, dan yang tidak mengandungi lemak trans yang berbahaya. Minyak sayuran memberi 884 kalori (44% DV) setiap 100 gram hidangan, 1927 kalori setiap cawan, 124 kalori setiap sudu besar, dan 44 kalori setiap sudu.

# 3: Kacang dan Benih (Macadamia dan Bijan) * Disyorkan
Makan dengan vitamin, mineral, dan lemak jantung yang sihat dan serat, kacang dan benih adalah makanan ringan yang hebat, terutamanya jika mereka kering tanpa salt panggang. Mereka, bagaimanapun, kalori yang sangat tinggi, pilinuts mempunyai paling dengan 719 kalori (36% DV) bagi setiap 100 gram hidangan. Mereka diikuti oleh kacang macadamia (718 kalori), dan pecans (715 kalori). Kebanyakan kacang dan benih memberi sekitar 948 kalori setiap cawan, dan 200 kalori per auns.

# 4: kuah salad * Elakkan
Biasanya penuh dengan lemak dan minyak yang teratas senarai ini, kuah salad telah memperoleh reputasi yang buruk dengan pelaku diet yang cuba untuk mengurangkan berat badan dengan memakan salad. Jumlah kalori dalam kuah bergantung kepada berapa banyak minyak dan gula ditambah apabila mereka dibuat. Kuah Mudah dibuat cuka dan herba hampir tidak mempunyai sebarang kalori pada semua. Salad dressing dengan kalori yang paling Perancis dengan 631 kalori (26% DV) setiap hidangan 100g yang 88 kalori setiap sudu besar. Lain-lain kuah berkalori tinggi termasuk Caesar, Ranch, dan Keju Biru.

# 5: Mentega Kacang * Disyorkan
Penyebaran ruji makan tengah hari adalah nombor 5 makanan untuk kalori. 100 gram akan menyediakan 588 kalori atau 29% daripada DV. Itu adalah 1517 kalori setiap cawan atau 94 kalori setiap sudu.

# 6: Makanan Ringan (Makanan ringan dan gula-gula) * Elakkan
Antara makanan ringan dari bar gula-gula, kacang dan gula-gula rapuh. Ia datang dalam bentuk borang dan banyak, tetapi kita semua tahu apa yang ia dan bagaimana buruk ia membuatkan kita berasa selepas kita telah selesai makan. Ringan kebanyakan makanan akan membawa sekitar 560 kalori (28% DV) setiap 100 gram hidangan. Bar gula-gula memberi sekitar 260 kalori, dan satu 8 auns beg sedutan keju berasaskan tersemperit boleh pek 1269 kalori, lebih daripada separuh kalori untuk hari anda!

# 7: Coklat Gelap * Disyorkan
Coklat gelap adalah nutrien dan makanan antioksidan yang dibungkus yang berbaloi kalori dan terbaik dimakan secara sederhana. Seratus gram coklat penaik tulen akan menyediakan 501 kalori (25% DV). Itu adalah 661 kalori dalam cawan parut, dan 145 kalori dalam persegi 29 gram.

# 8: Keju *Hadkan
Satu sumber vegetarian protein, dan juga merupakan sumber kalsium yang baik, keju adalah tambahan lazat kepada kebanyakan hidangan apa-apa. The Brunost Norway atau Gjetost mempunyai kalori paling dengan 466 (23% DV) bagi setiap 100 gram hidangan, atau 130 kalori per oz. Lain-lain keju berkalori tinggi termasuk keju keras seperti Parmesan.

# 9: Makanan goreng * Elakkan
Makanan goreng dimakan dalam hidangan yang besar dan juga menggabungkan minyak yang teratas senarai ini. Makanan segera ayam goreng mendahului senarai di 463 kalori (23% DV) per 100 gram berkhidmat, ~ 230 kalori per strip. Makanan lain yang tinggi dalam senarai itu adalah cincin bawang pada 407 kalori per 100 gram (~ 30 kalori per cincin) dan makanan segera kentang goreng di 373 kalori per 100 gram atau 573 kalori setiap hidangan besar.

# 10: Daging Diproses (Sosej dan pate) * Hadkan
Biasanya yang tinggi dalam lemak haiwan serta vitamin dari organ-organ dalaman mereka, ini daging yang diproses juga tinggi kalori. Foir Gras, Pate dibuat dari hati angsa, mempunyai kalori paling dengan 462 (23% DV) kalori per 100 gram hidangan, atau 60 kalori setiap sudu besar. Dari segi sosej, 'chorizo' Sepanyol mempunyai yang paling dengan 455 kalori per 100 gram atau 273 kalori setiap 4 pautan inci.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Daisypath - Friendship